Skip to main content

Ο Όμιλος

Διοικητικό Συμβούλιο

Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης του Ομίλου της Quest Συμμετοχών και έχει την ευθύνη της διοίκησης της εταιρείας, της διαχείρισης των περιουσιακών της στοιχείων και της πραγμάτωσης του σκοπού της. Επιπλέον, και σε συνεργασία με τη Διοίκηση των θυγατρικών εταιρειών, έχει την τελική ευθύνη για τη στρατηγική του Ομίλου, τη θέσπιση των προτεραιοτήτων, τις γενικές αρχές και τις πολιτικές του Ομίλου. Αποτελείται, σύμφωνα με το Καταστατικό της εταιρείας, από επτά (7) έως δεκατρία (13) μέλη, τα οποία διακρίνονται σε εκτελεστικά, μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα.

Είναι ιδρυτής, βασικός μέτοχος και Πρόεδρος ΔΣ της εταιρείας Quest Συμμετοχών ΑΕ που ιδρύθηκε το 1981 (ως Info-Quest), είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (1998) και δραστηριοποιείται - μέσω των θυγατρικών της - στον τομέα της πληροφορικής, του ηλεκτρονικού εμπορίου, των ταχυμεταφορών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των προϊόντων κλιματισμού. Είναι επίσης βασικός μέτοχος και Πρόεδρος στην εισηγμένη εταιρεία διαχείρισης ακινήτων BriQ Properties ΑΕΕΑΠ.

Διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ - Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (2014-2020) και είναι επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Σπούδασε Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και είναι κάτοχος Master στη Θερμοδυναμική από το Πανεπιστήμιο του Birmingham της Μεγάλης Βρετανίας.

Η Έφη Κουτσουρέλη είναι αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Quest Συμμετοχών Α.Ε. και μέλος Δ.Σ. των εταιρειών του Ομίλου Quest. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οικονομικά στο Deree College. Έχοντας αναπτύξει την δική της επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του εμπορίου, συνεργάσθηκε με την Info-Quest από το ξεκίνημά της με μετοχική σχέση, ενώ το 1984 διετέλεσε ιδρυτικό μέλος στο μετασχηματισμό της εταιρείας σε Α.Ε. Ασχολήθηκε με διάφορους διοικητικούς τομείς, συμβάλλοντας στην δυναμική ανάπτυξη και μετεξέλιξη της εταιρείας σε Όμιλο εταιρειών με δραστηριότητες στους τομείς της Πληροφορικής και της Ψηφιακής Τεχνολογίας, στις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επί σειρά ετών διηύθυνε τον τομέα του Marketing και της Επικοινωνίας, ενώ σήμερα ασχολείται ενεργά με τα θέματα Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου και των εταιριών του από την θέση της Αντιπροέδρου.

Το 2013, ανέλαβε με προσωπική πρωτοβουλία και έθεσε τις βάσεις του μετασχηματισμού του Ομίλου ανταποκρινόμενη στις νέες απαιτήσεις, στις ανάγκες και στη φιλοσοφία που διέπουν την εποχή μας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ενισχύοντας το σύστημα αξιών εταιρικής διακυβέρνησης και παράλληλα θέτοντας τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ψηφιακής καινοτομίας για την νέα εποχή, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη κουλτούρας ισότητας και διαφορετικότητας στις εταιρείες του Ομίλου. Την περίοδο 2007-2010 διετέλεσε μέλος στο Δ.Σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ). Παράλληλα έχει διατελέσει μέλος Δ.Σ. σε διάφορους οργανισμούς και φιλανθρωπικά ιδρύματα και συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Ο κ. Ν. Καραμούζης κατέχει τη θέση του Executive Chairman στο SMERemediumCap και τη θέση του Προέδρου της Grant Thornton, Ελλάδος και είναι Μέλος Δ.Σ. της Eurobank Private Bank Luxembourg S.A.. Είναι Μέλος Δ.Σ. του Ιδρύματος Ωνάση, Μέλος Δ.Σ. στην Quest Holdings, Μέλος Δ.Σ. στο Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (Ι.Ο.Β.Ε.), Μέλος του Advisory Board της διαΝΕΟσις, Μέλος Συμβουλευτικής Επιτροπής της Stanton Chase, Μέλος Συμβουλευτικής Επιτροπής ΕΛΙΑΜΕΠ και συμμετείχε στην Επιτροπή Σοφών για το σχέδιο ανάπτυξης της Ελλάδας. Μέχρι το Μάρτιο 2019 διετέλεσε Πρόεδρος Δ.Σ. της Eurobank Ergasias A.E. και Πρόεδρος Δ.Σ. της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Στην Eurobank Ergasias A.E. ήταν επίσης Πρόεδρος της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού, μέλος στην Επιτροπή Κινδύνων και Επιτροπή Υποψηφιοτήτων, του Νομικού Επιστημονικού Συμβουλίου της Τράπεζας και Αντιπρόεδρος της Eurobank Cyprus Ltd. Κατείχε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην GENIKI Bank και του Συμβούλου Διοίκησης & Μέλους της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού του Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς. Έχει διατελέσει Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, επικεφαλής για τις δραστηριότητες του Wholesale Banking επί 14 χρόνια, Υποδιοικητής στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Πρόεδρος της ΕΤΕΒΑ, Υποδιοικητής στην ΕΤΒΑ, Διευθυντής στη Διεύθυνση Συναλλάγματος στην Τράπεζα της Ελλάδος και Σύμβουλος στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα του Cleveland των Ηνωμένων Πολιτειών και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του ΣΕΒ. Είναι Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Κάτοχος πτυχίου στα Οικονομικά, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Master Degree στα Οικονομικά, American University, Η.Π.Α. και Διδακτορικού Διπλώματος (Ph.D.) με εξειδίκευση σε Θέματα Νομισματικής Πολιτικής & Διεθνών Οικονομικών, Pennsylvania State University, Η.Π.Α..
Ο Απόστολος Γεωργαντζής κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας Quest Συμμετοχών A.E. από τα τέλη του 2015 και τη θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας ACS Α.Ε.Ε. από τα τέλη το 2003. Έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός στο Imperial College of Science Technology and Medicine (Μεγ.Βρετανία) όπου και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές και από το οποίο κατέχει BΕng και MSc. Έχει εργαστεί και διατελέσει ως στέλεχος, ελεύθερος επαγγελματίας και επιχειρηματίας σε διάφορες θέσεις στους τομείς των κατασκευών, επενδύσεων και της πληροφορικής. O Α. Γεωργαντζής γεννήθηκε στον Πειραιά το 1968, μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.
Ο κ. Μπιτσάκος σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, είναι απόφοιτος του ετήσιου ΜΒΑ course της ΕΕΔΕ και του επίσης ετήσιου Magazine Management Certificate της FIPP. Διαθέτει εμπειρία από διάφορους επαγγελματικούς τομείς (υπηρεσίες, εμπορία, βιομηχανία, μέσα ενημέρωσης) και έχει υπηρετήσει στο παρελθόν τις Διευθύνσεις Οικονομικού, Διοικητικού ως C.E.O. και C.F.O.. Από το 2003 έως και τις αρχές του 2007 είχε τη θέση του Γενικού Οικονομικού και Διοικητικού Διευθυντή στον Όμιλο Quest Συμμετοχών και από το 2007 έως Φεβρουάριο 2010 κατείχε τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου στις εταιρείες ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ και ΝΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ. Το 2010 επανήλθε στον όμιλο Quest και από τον Φεβρουάριο 2020 κατέχει τη θέση του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου της Quest Συμμετοχών A.E και Γενικού Οικονομικού Διευθυντή της Εταιρείας και του Ομίλου.
Ο κ. Λαμπρούκος είναι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), κάτοχος MBA (Manchester Business School), PhD και Post Doc (London Business School). Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος ΔΣ της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων ΒΡΜ SA. Έχει διατελέσει Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου INTRACOM Holdings, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου INTRACOM IT Services, Πρόεδρος ΔΣ των Αττικές Τηλεπικοινωνίες, INTRACOM Jordan, INTRACOM IT Services Denmark,, Πρόεδρος του audit committee της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕ, καθώς και Πρόεδρος ή μέλος ΔΣ πολλών εταιρειών. Είναι μέλος του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ και έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ του ΙΟΒΕ και του Board of Trustees του Hellenic American University. Έχει διδάξει ως έκτακτος καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ως Research Fellow στο London Business School, και έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Μέλος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ελεγκτών Αγγλίας και Ουαλίας FCA, ICAEW από το 1980, γεννήθηκε στο Λονδίνο και σπούδασε στην Αγγλία (απόφοιτος του Southgate College, Λονδίνο, με δίπλωμα σε Επιχειρησιακή Στρατηγική και Οικονομικά). Μέλος του εποπτικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Ορκωτών Ελεγκτών Αγγλίας και Ουαλίας (ICAEW) από 2017 έως 2019 αντιπροσωπεύοντας τα μέλη της Ευρώπης και Ευρασίας. Στέλεχος PwC Λονδίνου επί 13 έτη, PwC Ελλάδος (Αθήνα) επί 26 έτη και PwC ΗΠΑ και Βερμούδων. Εταίρος (Partner) στην PwC Ελλάδος από το 1994 και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής επί 15 χρόνια, καθώς και κάτοχος διαφόρων θέσεων ως επικεφαλής του τμήματος Ελέγχου και Υπηρεσιών Διασφάλισης (audit & assurance) της PwC Ελλάδος. Tο 1994 ίδρυσε και ηγήθηκε αυτού μέχρι το 2009 το τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών της PWC, σχετικά με εξαγορές, συγχωνεύσεις και χρηματοδοτήσεις (Deals Advisory). Το 2008 ίδρυσε και ηγήθηκε της ειδικής μονάδας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών μη εξυπηρετούμενων τραπεζικών δανείων (NPL Advisory). Σύμβουλος ελληνικών τραπεζών και αλλοδαπούς αγοραστές σχετικών δανειακών χαρτοφυλακίων. Ανεξάρτητο μη εκτελεστικό Μέλος ΔΣ της Quest Holdings και Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου από τον Ιούνιο 2021. Από Μάρτιο 2022, ανεξάρτητο μη εκτελεστικό Μέλος ΔΣ της Attica Bank και Πρόεδρος της Επιτροπής Αποδοχών, Υποψηφιοτήτων και Εταιρικής Διακυβέρνησης και μέλος Επιτροπής Ελέγχου και Επιτροπής Κινδύνων.Μη εκτελεστικό μέλος ΔΣ από το 2016 έως Μάρτιο 2022 της PQH (ενιαίου εκκαθαριστή των 17 υπό εκκαθάριση ελληνικών τραπεζών). Πρώην επίτιμος μη-εκτελεστικός οικονομικός διευθυντής στο ΔΣ του Campion School και του St Catherine’s School.
Η Μαρία Δαμανάκη είναι Σύμβουλος για το κλίμα και τη θαλάσσια πολιτική. Εργάζεται ως Ειδικός σύμβουλος στην Oceans5 (ΗΠΑ) και το Rockefeller Brothers Foundation (ΗΠΑ). Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των: Prince Albert II of Monaco Foundation, Oceanographic Institute (Moνακό), Friends of Ocean Action (World Economic Forum), European Marine Regions Forum (Βερολίνο), Marine Stewardship Council (MSC) (Λονδίνο), Global Fishing Watch, Global Fund for Coral Reefs (GFCR UN Νέα Υόρκη), Beneath the Waves (HΠΑ), Eταιρία ελληνικών ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ ΑΕ και Quest Holdings. Είναι επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο NOVA της Λισαβόνας. Η Μαρία Δαμανάκη υπηρέτησε για πέντε χρόνια ως Global Managing Director for Oceans στη The Nature Conservancy USA. Διετέλεσε Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπό την ηγεσία της, η Επιτροπή κατάφερε να επαναφέρει το θαλάσσιο πληθυσμό σε πιο υγιή επίπεδα - από περίπου 5 βιώσιμα αποθέματα το 2010 σε πάνω από 30 σήμερα. Η Μαρία Δαμανάκη υπηρέτησε ως Ελληνίδα πολιτικός για πολλά χρόνια. Ήταν η πρώτη γυναίκα πρόεδρος ελληνικού πολιτικού κόμματος και είναι συγγραφέας τεσσάρων βιβλίων για ζητήματα Φύλου και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εκπαίδευσης και Ευρωπαϊκής Πολιτικής.

Η Ιωάννα Δρέττα, είναι Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, με μεταπτυχιακά στο Imperial College London (MSc) και το Harvard Kennedy School (Master in Public Administration). Είναι CEO της REDS του ομίλου Ελλάκτωρ, με αντικείμενο την ανάπτυξη εμβληματικών green field ακινήτων. Είναι πρόεδρος της Marketing Greece, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρείας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με σκοπό την ενσωμάτωση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Στη διάρκεια της 20ετούς επαγγελματικής πορείας της, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε διαφορετικούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας, αναλαμβάνοντας το management σε σύνθετα περιβάλλοντα και καταγράφοντας θετικά αποτελέσματα. Η Ιωάννα Δρέττα είναι από το 2021 ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ διετέλεσε Υπουργός Τουρισμού στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση Σαρμά.

 

Ο κ. Πάνος Κυριακόπουλος από τον Ιούλιο του 2002 είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Star Επενδυτικής Α.Ε, Cambridge Finance Ltd, που δραστηροποιείται στους τομείς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης,, στις Υποδομές και στην Τεχνολογία. Παράλληλα είναι μέλος του Δ.Σ των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ ναυτιλιακών εταιρειών Euroseas Ltd, Eurodry Ltd, μέλος των ΔΣ της Quest Holdings, Ελλάκτωρ, ΄Ακτωρ Παραχωρήσεις, Reds, Χρυσού Οδηγού και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ σε διάφορες εταιρίες όπως ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ΑΓΕΤ Ηρακλής. Από τον Ιούλιο του 1997 έως τον Ιούλιο του 2002 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων AE και μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου έως τον Δεκέμβριο του 2006. Από τον Αύγουστο 1996 έως τον Ιούλιο του 1997 διετέλεσε σύμβουλος στην Τεχνική Εταιρία ΑΤΕΜΚΕ ΑΕ. Από το Ιούλιο του 1986 μέχρι τον Ιούλιο 1996 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Globe Group Α.Ε με δραστηριότητα στους τομείς της Ναυτιλίας, της Κλωστοϋφαντουργίας και των Τροφίμων. Υπηρέτησε στον Ελληνικό Στρατό από τον Οκτώβριο του 1984 έως τον Ιούνιο του 1986. Ο κ. Κυριακόπουλος είναι πτυχιούχος Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός του Πανεπιστημίου Newcastle upon Tyne, Μ. Βρετανίας. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο (M.sc) στην Ναυπηγική και Μηχανολογία του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ), ΗΠΑ και μεταπτυχιακό τίτλο (ΜΒΑ) στην Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Imperial College του Λονδίνου. Είναι 60 ετών, παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά. Έχει τιμηθεί από την Ελληνική Δημοκρατία με τον βαθμό του Ανώτερου Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής, με τον Αστέρα Αξίας και Τιμής και με τον Σταυρό Α Τάξεως Αξίας και Τιμής. Επίσης του έχει δοθεί ηθική αμοιβή από τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών και Εθνικής Οικονομίας για την θητεία του στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Η Φιλίππα Μιχάλη είναι Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος στην NN Hellas από τον Απρίλιο 2023. Παράλληλα, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του μη κερδοσκοπικού σωματείου ALBA Executive Development & Applied Research in Business Administration, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδων (ΕΑΕΕ) και Πρόεδρος της Επιτροπής Ζωής και Συντάξεων, καθώς και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνο-Ολλανδικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Συνδέσμου. Πριν από την ένταξή της στον Όμιλο NN, η Φιλίππα εργαζόταν στον Όμιλο Allianz για περισσότερα από 25 χρόνια, αρχικά στον τομέα της διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων και στη συνέχεια στον ασφαλιστικό τομέα, όπου για περίπου 8 χρόνια ήταν Διευθύνουσα Σύμβουλος για τις δραστηριότητες σε Ελλάδα και Κύπρο. Επίσης, έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Γενικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Σπούδασε Χρηματοοικονομική & Τραπεζική Διοικητική στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει Master in Business Administration (ΜΒΑ) από το ALBA Graduate Business School. Είναι μητέρα δίδυμων αγοριών.

Ο Ιωάννης Πανιάρας σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Imperial College (BSc, MSc) και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο INSEAD (ΜΒΑ). Ο Ιωάννης Πανιάρας είναι σήμερα Executive Director, Europe and Sustainability και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Titan Cement International S.A. (Belgium), καθώς και εκτελεστικό μέλος ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Titan S.A. (Greece), υπεύθυνος για δραστηριότητες του Ομίλου στην Ελλάδα, Αλβανία, Βουλγαρία, Κόσσοβο, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Ιταλία, Γαλλία και Αγγλία. Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στην εταιρία συμβούλων μηχανικών KNIGHT PIESOLD με έδρα το Λονδίνο. Από το 1998 έως το 2015 κατείχε διευθυντικές θέσεις στον Όμιλο S&B Βιομηχανικά Ορυκτά και –μετά την εξαγορά– στην IMERYS, με έδρα την Ελλάδα και τη Γερμανία, ολοκληρώνοντας τη θητεία του εκεί ως Vice President του Τομέα δραστηριοτήτων της πρώην S&B και Διευθύνων Σύμβουλος της S&B Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε.. Από τον Ιανουάριο 2016, είναι στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, αρχικά ως Γενικός Διευθυντής Τομέα Ελλάδος, αναλαμβάνοντας αργότερα και την Διεύθυνση των Εταιρικών Υποθέσεων (βιώσιμη ανάπτυξη και επικοινωνία) του Ομίλου. Σήμερα υπηρετεί ως επικεφαλής της γεωγραφικής περιοχής της Ευρώπης. Έχει υπηρετήσει σε πολλά ΔΣ, εκπροσωπώντας την S&B και τον ‘Ομιλο ΤΙΤΑΝ. Ο Ιωάννης Πανιάρας έχει αναπτύξει στην Ελλάδα και διεθνώς εκτενέστατη εμπειρία σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, ως Executive Director, έχει την συνολική εποπτεία για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης από το 2016-2022. Επίσης, από το 2016 έως το 2021 διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συμβουλίου ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το Συμβούλιο αυτό έχει ως στόχο την προαγωγή των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης στις επιχειρήσεις και την εκπροσώπηση των επιχειρήσεων στο δημόσιο διάλογο για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
 

Αρμοδιότητες Οργάνων

To ΔΣ, ως ανώτατο όργανο διοίκησης της Εταιρείας, είναι κυρίως αρμόδιο για:

  • τον καθορισμό του οράματος, της αποστολής, των αξιών και της κουλτούρας της Εταιρείας,
  • τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης της στρατηγικής της Εταιρείας και την έγκριση και παρακολούθηση του επιχειρηματικού σχεδίου της, με σκοπό την με βιώσιμο τρόπο προαγωγή του εταιρικού συμφέροντος και την προάσπιση των συμφερόντων όλων των ενδιαφερομένων μερών (stakeholders),
  • τη λήψη των αποφάσεων που αφορούν στη Διοίκηση της Εταιρείας, τη διαχείριση της περιουσίας της και την εν γένει επίτευξη του σκοπού της,
  • τον ορισμό και επίβλεψη του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης των διατάξεων 1 έως 24 του Ν. 4706/2020, και την περιοδική παρακολούθηση και αξιολόγηση, τουλάχιστον ανά τρία (3) οικονομικά έτη, της εφαρμογής και της αποτελεσματικότητάς του, προβαίνοντας στις δέουσες ενέργειες για την αντιμετώπιση τυχόν ελλείψεων,
  • τη διασφάλιση της επαρκούς και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου αποβλέποντας ιδίως:
    • στη συνεπή υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής, με την αποτελεσματική χρήση των διαθέσιμων πόρων,
    • στην αναγνώριση και διαχείριση των ουσιωδών κινδύνων που συνδέονται με την επιχειρηματική της δραστηριότητα και λειτουργία,
    • στην αποτελεσματική λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου,
    • στη διασφάλιση της πληρότητας και της αξιοπιστίας των στοιχείων και πληροφοριών που απαιτούνται για τον ακριβή και έγκαιρο προσδιορισμό της χρηματοοικονομικής κατάστασης της Εταιρείας και την κατάρτιση αξιόπιστων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, καθώς και της μη χρηματοοικονομικής κατάστασης αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 151 του Ν. 4548/2018,
    • στη συμμόρφωση με το κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και τους εσωτερικούς κανονισμούς, τις πολιτικές και τις διαδικασίες που διέπουν τη λειτουργία της Εταιρείας.
  • τον καθορισμό της έκτασης της έκθεσης της Εταιρείας στους κινδύνους, που προτίθεται να αναλάβει στο πλαίσιο της επίτευξης του σκοπού της και ειδικότερα των μακροπρόθεσμων στόχων και της επιχειρησιακής της στρατηγικής,
  • την εξασφάλιση ότι οι ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Εταιρείας, η ετήσια έκθεση διαχείρισης και η δήλωση Εταιρικής Διακυβέρνησης, η ενοποιημένη μορφή τους, καθώς και η έκθεση αποδοχών των μελών του ΔΣ, συντάσσονται και δημοσιεύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και τα σχετικά λογιστικά πρότυπα,
  • την εισήγηση προς τη Γενική Συνέλευση (ή «ΓΣ») του διορισμού του ορκωτού ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτικής Εταιρείας,
  • τον καθορισμό της πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης και της στρατηγικής ESG,
  • τον ορισμό των Επιτροπών που θα υποστηρίζουν το έργο του και την έγκριση των Κανονισμών Λειτουργίας τους,
  • την εποπτεία της υλοποίησης των αποφάσεών του από την εκτελεστική διοίκηση και τη συνολική παρακολούθηση και έλεγχο της απόδοσης της Εταιρείας και των διευθυντικών στελεχών,
  • τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου, καθώς και των εντεταλμένων συμβούλων όταν ορίζονται,
  • τον καθορισμό των κατάλληλων δομών, γραμμών αναφοράς και αρμοδιοτήτων για την επίτευξη των στόχων της Εταιρείας,
  • τη διασφάλιση της ομαλής διαδοχής των μελών του καθώς και των ανωτάτων στελεχών της Εταιρείας,
  • την αποτελεσματική λειτουργία του, τη συστηματική αξιολόγησή του ΔΣ ως ενιαίου οργάνου, των Επιτροπών και των μελών του καθώς και τη συνεχή βελτίωσή τους,
  • τη μέριμνα για τη σύμφωνη με την κείμενη νομοθεσία σύνθεση και λειτουργία του ΔΣ και των Επιτροπών του, καθώς και για τη συμμόρφωση με κάθε υποχρέωση ως αυτή απορρέει από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και από τα εταιρικά έγγραφα και πολιτικές και διαδικασίες που το διέπουν καθώς και
  • τις λοιπές αρμοδιότητες όπως αυτές προβλέπονται βάσει του Καταστατικού της Εταιρείας, του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της και της κείμενης νομοθεσίας.

Πέραν των ανωτέρω κατά βάση συλλογικών αρμοδιοτήτων, το ΔΣ μπορεί να αναθέτει την άσκηση μέρους ή όλων των εξουσιών διαχείρισης και εκπροσώπησης της Εταιρείας, εκτός από αυτές που απαιτούν συλλογική ενέργεια, σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα, μέλη του ΔΣ, υπαλλήλους της Εταιρείας ή τρίτους, καθορίζοντας συγχρόνως και την έκταση αυτής της ανάθεσης.

 

Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής (3ετής), και παρατείνεται αυτόματα μέχρι την πρώτη τακτική Γενική Συνέλευση μετά τη λήξη της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί όμως να περάσει την τετραετία.

Τα μέλη του ΔΣ μπορούν να επανεκλεγούν και είναι ελεύθερα ανακλητά. Υπό την επιφύλαξη των ανωτέρω, η θητεία του ΔΣ μπορεί να παρατείνεται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, εντός της οποίας πρέπει να συνέλθει η αμέσως επόμενη τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Quest Συμμετοχών.

Με μέριμνα του Προέδρου του ΔΣ, των Προέδρων των Επιτροπών και του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου, πραγματοποιούνται επιμέρους συναντήσεις των μελών του ΔΣ (executive sessions).

Στις συναντήσεις αυτές συμμετέχουν μέλη του ΔΣ, στελέχη της διοίκησης της Εταιρείας και των Εταιρειών του Ομίλου, τρίτοι (π.χ. ο ορκωτός ελεγκτής της Εταιρείας) και εξωτερικοί σύμβουλοι. Οι συναντήσεις περιλαμβάνονται στην ατζέντα του ΔΣ και προγραμματίζονται συνήθως στην αρχή ή στο τέλος της συνεδρίασής του.

Με μέριμνα του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου προγραμματίζονται κατ’ ελάχιστον δύο (2) συναντήσεις ετησίως μόνο των μη εκτελεστικών μελών του ΔΣ, με αντικείμενο συζήτησης:

  • Την παρακολούθηση της στρατηγικής της Εταιρείας και της υλοποίησής της, καθώς και την επίτευξη των στόχων της.
  • Τυχόν θέματα που αφορούν στις επιδόσεις των εκτελεστικών μελών ΔΣ, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης και του ελέγχου των επιδόσεών τους.
  • Τυχόν θέματα που άπτονται της εταιρικής διακυβέρνησης της Εταιρείας.

Παράλληλα, με μέριμνα του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου συνέρχονται ειδικότερα τουλάχιστον μία (1) φορά ετησίως και τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ ώστε να συντάξουν, ει δυνατόν από κοινού, την έκθεσή τους προς την Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρείας, καθώς και άλλες εκθέσεις, εφόσον αυτό απαιτείται.
 

Το μέγεθος και η σύνθεση του ΔΣ επιτρέπουν την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων του και αντικατοπτρίζουν το μέγεθος, τις δραστηριότητες και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της Quest Συμμετοχών. Το ΔΣ αποτελείται από επτά (7) κατ’ ελάχιστον έως δέκα τρία (13) κατά μέγιστον μέλη, τα οποία δύνανται να είναι εκτελεστικά, μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.

H επιλογή, αντικατάσταση ή ανανέωση (ή μη) της θητείας των μελών ΔΣ διενεργείται βάσει της εγκεκριμένης από τη Γενική Συνέλευση Πολιτικής Καταλληλότητας μελών ΔΣ με στόχο την κατάλληλη και ποιοτική στελέχωση του ΔΣ για την αποτελεσματική εκπλήρωση των καθηκόντων του σύμφωνα με το επιχειρηματικό μοντέλο και τη στρατηγική της Εταιρείας. Τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση ή ορίζονται από το ΔΣ σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν. 4706/2020, και κατά κανόνα αποτελούν τουλάχιστον το 50% των μελών του ΔΣ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον προτάσσεται ειδικός λόγος που τεκμηριώνεται από την Εταιρεία θα μπορεί να είναι και λιγότερα, εφόσον όμως δεν υπολείπονται του ενός τρίτου (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών του ΔΣ και σε κάθε περίπτωση δεν είναι λιγότερα από δύο (2).

Τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ πληρούν τα κριτήρια ανεξαρτησίας όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 9 του Ν. 4706/2020 και αναπτύσσονται αναλυτικά στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας και στη Διαδικασία γνωστοποίησης τυχόν ύπαρξης σχέσεων εξάρτησης από τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.

Το ΔΣ ορίζει την ιδιότητα των μελών του ως εκτελεστικών ή μη εκτελεστικών, περαιτέρω δε, αναρτά και τηρεί επικαιροποιημένες τις πληροφορίες και τα έγγραφα αναφορικά με την εκλογή των υποψήφιων μελών του (εκτελεστικών, μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μη εκτελεστικών), σύμφωνα με τα άρθρα 18 παρ. 1 και 4 παρ. 4 του Ν. 4706/2020.

Μετά τη συγκρότησή του σε σώμα, το ΔΣ εκλέγει, με απόλυτη πλειοψηφία μεταξύ των μελών του τους εξής:

  1. τον/την Πρόεδρο του ΔΣ,
  2. τον/την Αντιπρόεδρο ή περισσότερους του ενός,
  3. τον/την Διευθύνοντα/-νουσα Σύμβουλο,
  4. τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο ή και Εντεταλμένους Συμβούλους, εφόσον υφίστανται, και
  5. τα υπόλοιπα Μέλη.

Το ΔΣ συστήνει Επιτροπές που υποστηρίζουν το έργο του και εισηγούνται προς αυτό για τη λήψη των αποφάσεών του. Στο πλαίσιο του ΔΣ λειτουργούν σήμερα οι εξής Επιτροπές, των οποίων ο ρόλος και οι αρμοδιότητες αναλύονται στους αντίστοιχους Κανονισμούς Λειτουργίας τους:

  1. Επιτροπή Ελέγχου,
  2. Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφιοτήτων και Εταιρικής Διακυβέρνησης,
  3. Επιτροπή Αμοιβών,
  4. Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης,
  5. Εκτελεστική Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού.

Το ΔΣ με σχετικές του αποφάσεις μπορεί να συστήνει και άλλες Επιτροπές.

Τέλος, το ΔΣ, εφαρμόζοντας βέλτιστες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης, κατά τη διακριτική του ευχέρεια, διορίζει ως μέλη της Επιτροπής Ελέγχου και της Επιτροπής Αμοιβών μόνο ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του.

Το ΔΣ υποστηρίζεται από Εταιρική Γραμματέα που διορίζεται από το ΔΣ και δεν είναι μέλος αυτού.

Ο Αντιπρόεδρος (ή οι Αντιπρόεδροι του ΔΣ αν ορισθούν περισσότεροι του ενός) αναπληρώνουν τον Πρόεδρο στα καθήκοντά του, στις περιπτώσεις που ο Πρόεδρος κωλύεται να τα εξασκήσει και γενικότερα όπου προβλέπεται από το Καταστατικό, τον Νόμο, τον Κανονισμό Λειτουργίας ΔΣ και τις λοιπές Πολιτικές και Διαδικασίες της Εταιρείας. Ο Αντιπρόεδρος ή οι Αντιπρόεδροι λειτουργούν ως σύνδεσμοι του Προέδρου με τα λοιπά μέλη του ΔΣ, ενώ συμμετέχουν σε συναντήσεις με μετόχους της Εταιρείας για συζήτηση θεμάτων που αφορούν στη διακυβέρνησή της. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, στην περίπτωση που ο Πρόεδρος έχει εκτελεστικά καθήκοντα, το ΔΣ εκλέγει έναν τουλάχιστον Αντιπρόεδρο εκ των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του, προκειμένου να συμβάλλει στην ανεξαρτησία της λειτουργίας του ΔΣ, την επαρκή πληροφόρηση των μη εκτελεστικών μελών του και την αποτελεσματική συμμετοχή τους στη διαδικασία εποπτείας και λήψης αποφάσεων. Ο Ανεξάρτητος μη εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΔΣ, πέραν των ως άνω καθηκόντων του έχει τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες:

  1. Ηγείται, σε συνεργασία με την ΕΑΥΕΔ, της διαδικασίας αξιολόγησης του Προέδρου από το ΔΣ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διαδικασία Αξιολόγησης του ΔΣ.
  2. Σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του ΔΣ προγραμματίζει και συντονίζει τις επιμέρους συνεδριάσεις των μη εκτελεστικών μελών.
  3. Μεριμνά για την υποβολή των ετήσιων αναφορών και εκθέσεων των ανεξάρτητων μελών του ΔΣ στην τακτική ΓΣ της Εταιρείας.

Πέραν των ειδικότερων εκτελεστικών αρμοδιοτήτων που εκχωρούνται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο και τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο βάσει των σχετικών αποφάσεων του ΔΣ, ο ρόλος τους στη λειτουργία αυτού είναι η ειδικότερη ευθύνη του συντονισμού των εισηγήσεων των εκτελεστικών μελών και άλλων ανωτάτων στελεχών της Εταιρείας και των Εταιρειών του Ομίλου που τίθενται υπόψιν του ΔΣ.

Κατόπιν πρότασης του Προέδρου του ΔΣ υπάρχει η δυνατότητα ορισμού ενός ή περισσοτέρων Εντεταλμένων Συμβούλων. Οι επιμέρους αρμοδιότητές του/τους προτείνονται από τον Πρόεδρο του ΔΣ και εγκρίνονται από το ΔΣ.