Η Κανονιστική Συμμόρφωση αντιπροσωπεύει μια ξεκάθαρη δέσμευση στις αρχές της ακεραιότητας, της διαφάνειας, της αξιοπιστίας, της δικαιοσύνης και του σεβασμού στους κανόνες και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του Ομίλου Quest.
Ο Όμιλος Quest δεσμεύεται να ηγείται με διαφάνεια, ακεραιότητα και αξιοπιστία σε κάθε τομέα και δραστηριότητά του. Δεσμεύεται για τη συμμόρφωση με την κείμενη νομοθεσία και την υπεύθυνη επιχειρηματική συμπεριφορά, σε εναρμόνιση με τις αρχές και αξίες του.
Η Quest Συμμετοχών καθώς και οι σημαντικές θυγατρικές της, έχουν υιοθετήσει Σύστημα Κανονιστικής Συμμόρφωσης - ως μέρος του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου - το οποίο, μαζί με τον Κώδικα Δεοντολογίας και Ηθικής Συμπεριφοράς και τις εσωτερικές Πολιτικές και Διαδικασίες, έχουν σχεδιαστεί για την πρόληψη, τον εντοπισμό, την αντιμετώπιση και την παρακολούθηση ζητημάτων Ηθικής και Κανονιστικής Συμμόρφωσης.
Το Σύστημα Κανονιστικής Συμμόρφωσης αφορά όλους τους εργαζομένους. Όλο το προσωπικό ενεργεί σε συμμόρφωση με τις ισχύουσες νομοθετικές/κανονιστικές διατάξεις και τις εσωτερικές Πολιτικές.
Η συμμόρφωση με τη νομοθεσία, τον Κώδικα Δεοντολογίας και Ηθικής Συμπεριφοράς Ομίλου και τις εσωτερικές Πολιτικές είναι πολύ σημαντική για μας.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας και Ηθικής Συμπεριφοράς Ομίλου περιέχει τις αρχές και τους κανόνες που διέπουν τις καθημερινές δραστηριότητες και επιχειρηματικές σχέσεις και αποτελεί θεμελιώδες εργαλείο καθοδήγησης για την επίδειξη χρηστής επαγγελματικής συμπεριφοράς, ηθικής δεοντολογίας και ακεραιότητας.
Η αποτελεσματική Κανονιστική Συμμόρφωση συνιστά τη βάση για τη διασφάλιση ηθικής συμπεριφοράς και κουλτούρας, η οποία εκκινεί με τον τόνο που δίνεται από τη Διοίκηση και διέπει τις καθημερινές λειτουργίες, συναλλαγές και σχέσεις με τους εργαζομένους, τους συνεργάτες και τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη.
Βασικοί πυλώνες του Συστήματος Κανονιστικής Συμμόρφωσης
Αποτυπώνει το όραμα, τις αξίες, τους στόχους και τις δράσεις των μετόχων και της Διοίκησης του Ομίλου που αποδεικνύουν τη δέσμευση σε θέματα συμμόρφωσης, καθώς και τις δράσεις για την επικοινωνία του μηνύματος αυτού, αλλά και του προτύπου της απαιτούμενης συμπεριφοράς από τη Διοίκηση του Ομίλου προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Αφορά στη συστηματική διαχείριση του κινδύνου συμμόρφωσης, ώστε να αναγνωρίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά οι προτεραιότητες και τα θέματα συμμόρφωσης που θα πρέπει να διαχειριστεί ο όμιλος.
Αφορά στο σχεδιασμό και εφαρμογή των απαιτούμενων Πολιτικών και Διαδικασιών για τη συμμόρφωση με τις εκάστοτε ισχύουσες υποχρεώσεις, τον περιορισμό των κινδύνων, καθώς και τον προσδιορισμό των απαιτούμενων προσαρμογών και βελτιώσεων που προκύπτουν βάσει των διενεργούμενων ελέγχων ή των καταγγελιών και των λοιπών διαύλων ανατροφοδότησης.
Αφορά στην αναγνώριση και ανάδειξη του καθοριστικού ρόλου των εργαζομένων στην επίτευξη συμμόρφωσης, στο σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων για τη διασφάλιση του επιπέδου εγρήγορσης και γνώσεων που απαιτούνται κατά την καθημερινή διαχείριση των θεμάτων συμμόρφωσης από τους εργαζομένους και στη συνολική διαμόρφωση κουλτούρας και συμπεριφορών οι οποίες ενισχύουν τη συμμόρφωση του ομίλου.
Η Quest Συμμετοχών έχει συστήσει Μονάδα Κανονιστικής Συμμόρφωσης (ΜΚΣ) η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου για την προστασία του Ομίλου απέναντι σε κινδύνους ηθικής και κανονιστικής συμμόρφωσης. Η ΜΚΣ διαρθρώνεται από τον Επικεφαλής Κανονιστικής Συμμόρφωσης Ομίλου και τους Υπεύθυνους Κανονιστικής Συμμόρφωσης στις σημαντικές θυγατρικές.